trädgårdsbutik Höganäs

Välkommen till oss på Plantskolan i Ängelholm AB. Vi är en Plantskola som erbjuder dig som kund ett stort utbud av allt från frö till stora träd. I vårt stora och breda sortiment har vi en egen odling av fruktträd, bärbuskar, prydnadsträd, prydnadsbuskar och alléträd. Vi odlar över 150 olika sorters fruktträd vilket medför att vi har ett av landets bredaste sortiment. För oss är service, kunskap och kvalitet en självklarhet, till både till dig som privatkund och som företagskund. trädgårdsbutik Höganäs

Våra största produkter är fruktträd och bärbuskar. Vi odlar över 150 olika sorters fruktträd vilket medför att vi har ett av landets bredaste sortiment.

I krukodlingen finns ett sortiment av prydnadsträd av hög kvalitet. Här odlar vi
prydnadsaplar, prydnadskörsbär, prydnadsrönnar, silverpäron m.fl. Deras måttliga storlek gör dem väl lämpade för hemträdgården.

Dessutom samarbetar vi med noggrant utvalda underleverantörer, vilket gör att vi tillhandahåller ett komplett sortiment vedartade och perenna växter av högsta kvalitet.

Plantskolan har sedan starten alltid utvecklat och förbättrat den egna kvaliteten och har
idag en stor aktiv del i arbetet med E-plantsystemet. E-plantorna är basen i vårt sortiment och professionella växtanvändare är väl medvetna om dess fördelar, friska, härdiga, svenskodlade E-plantor.

Vi är stolta över våra fina och välskötta odlingar, som har försett villaträdgårdar, kommuner, anläggare och trädgårdsbutiker med vackra växter av högsta kvalitet under många år. För oss är service, kunskap och kvalitet en självklarhet, till både till dig som privatkund och som företagskund.

Välkommen till oss!

Följ oss på Facebook

Vi finns på Instagram

“Vi är stolta över våra fina och välskötta odlingar med vackra växter av högsta kvalitet.”

Följ oss på Facebook

Vi finns på Instagram

Om oss

Varmt välkommen till oss!

Jan-Peter Johansson